Bildregn a la Holland

Jag fick massa bilder av Hanna idag. Bilder som tagits under halvåret vi bodde i Holland tillsammans. Jag, Karin och Hanna hade det bra därborta. Lite för bra kanske.. det är nämligen så att det var en kvinna som ringde idag och frågade om hon kunde få intervjua mig om hur min Hollandvistelse var.. jag skulle liksom tipsa lite om varför man ska plugga utomlands.. men, jag var tvungen att säga att själva skolgången i Holland faktiskt inte var så mycket att hurra för och frågade henne om hon verkligen var säker på om hon skulle välja just mig med tanke på att det fanns fler anledningar för mig att dra till holland än bara plugg. Jag ville till mitt andra hemland och vara nära den delen av familjen. Och det hann jag ju med kan man väl säga för i skolan..där behövde vi i princip inte vara. Alltså, att bli intevjuad av någon från Linnéuniversitet som vill att man göra lite "reklam" för värdlandet funkar bra för mig.. så länge vi inte går in på skolsaker. Men det vet ju intervjuaren om så tja, det borde väl gå bra då. Bjuder på ett litet bildregn. Egentligen är bilderna Hannas men jag tror inte hon blir suris över att jag delar med mig :) 


Fest hemma hos mig i Zwolle. Jag saknar verkliget mitt gamla hus, de söta små katterna o hur städat o rent det var. Framförallt så saknar jag ju Vincent. (blää det är nästan så jag inte vill skriva att jag saknar honom för trots att jag är mega ironisk så tyckte jag det var jobbigt att skriva ordet sakna och Vincent i samma mening)


Alla i bilden gör olika saker haha Carry som sitter till höger funderade på att komma hit en sväng men de verkar som de inte blir av tyvärr. Hon var typ den enda i klassen som var normal (oss inräknat)


Oj oj... 


Man måste ta parfjortisbilder när man är ute och festar. 


Hatten var lite för stor eller så är Karins huvud lite för litet. 


Jag och Hanna bestämde oss för att svänga förbi ett tivoli på vägen hem från basketmatchten. Jag kan inte fatta att ja tyckte detta va SÅ KUL när ja var liten. Mådde mest illa den här gången o va LIVRÄDD för att hela skiten skulle lossna. 


Vi va ute på en riktig club i Den Haag. Kul kul cykelhjul.


Vi skrattade ihjäl oss under en av Ricks tennismatcher. "Grattis till aborten". (Förlåt Gud)


Hanna tryckte i sig kött i Amsterdam muhahaha


Jag och Karin gosar. Tror det var denna kvällen Karin vägrade låta mig gå hem. 





Japp, det var denna kvällen hon vägrade låta mig gå hem. Hanna fick det dock.. men hon gick vilse så vi va nog hemma samtidigt ändå.

Det va kul att kika igenom alla bilderna och det gjorde mej varm inombords. Så mycket kul vi haft! Jag känner att ja varit lite off hela hösten när det kommer till att hitta på saker lite spontant och därför ska jag börja göra det nu. Spontana saker alltså. Jag ska vina med Karin på onsdag o förhoppningsvis gå på bio med Granis o Company i veckan också. Dock blir det en vilo kväll på torsdag för jag måste vila upp mig för på fredag kommer MIKAELA DAHL hit. Jag längtar sönder mig! 

/Janneke 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0