2011-10-09

snart ska den här tjejen sova. för att sömn är någonting jag behöver. jag är nämligen trött.
och det är inte så konstigt eftersom jag:
a) var ute igår. velade länge men bestämde mig till slut att gå ut. och roligt var det och rätt så lugnt, för min egen del alltså. men de fanns andra som körde all in. men jag är ju gammal och tråkig.
b) jag har idag varit ute i den vilda naturen. alltså har jag fått frisk luft, dvs. kroppen är helt ur balans och jättetrött. lugnorna bara skriker efter avgaser och annat de är vana med!! jag, johanna, emma och asker var och strosade runt i småländska skogar i några timmar tidigare idag, och låtsades att plocka svamp fast ingen av oss egentligen ville ha svamp. vi ville bara hänga i skogen, så konstigt som det låter. och så fikade vi på en berg och åt bullar. och hittade älgbajs och en saltsten. mycket fint.
c) jag har både tittat på och spelat innebandy idag. först var jag och såg när fbc kalmarsunds herrar vann sin match mot röda män i Hovslätt. Och sen var jag själv och spelade innebandy i 1,5 timme. det var första gången på länge jag höll i klubban och det var väldigt roligt. och jätte svettigt.
summan på kardemumman: jag har inte haft en seg söndag utan jag har varit i ständig rörelse, hela dagen. min kropp lär undra vad i hela världen håller jag på med. men jag ska chilla och sega en annan dag. till exempel den 20 oktober då jag kommit till egypten.
.
och nu är klockan för mycket. och jag har ätit lite för mycket choklad. och suttit för länge vid datorn.
dags att drömma i stället. puss och pill, vart ni vill, sov så gott, tsit tsott.
/hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0