Tillbaka

Vad har Hemingway och Picasso gemensamt? De kanske har rätt mkt saker gemensamt men en sak är att de båda finns med i filmen ”Midnight i Paris”. Satt och tittade på den på flygplatsen. Helt okej tidsfördriv men inte så mkt mer än så.

Jag är alltså tillbaka i Sverige igen efter 10 underbara dagar med kärlek, gos och assholeskämt och de känns lite tråkigt faktiskt.. fast de är okej ändå. Fick liksom inte en gråt-lip-böl-attack utan jag pussade rick hej då och satte mej på tåget utan panic.

Helgen bestod av massa najsiga saker. I fredags kom de över lite vänner och åt mat och drack mojitos. Jag va superpepp på utgång men efter att ha ätit alldeles för mkt mat och druckit alldeles för mkt rom vart de sängen istället. Snark på mej.. snark på Rick också för han va lika lat.

Lördagen hängde vi i stan. Njöt av att de luktade holländsk höst. Knäppt de där med lukter.. jag kan  verkligen känna vart jag är någonstant genom att sniffa runt.. lukten påminner alltid om saker också. Är de någon mer än jag som älskar att ligga och lukta på den man är kär i? Eller nu kanske det är jag som är knäpp? Rick tycker jag är det iaf, knäpp alltså.

 

 



Titta så fint Delft är. Jag älskar hösten. 

Lördag kväll hade vi Portugal kväll hos Ricks päron. Dom hade lagat utsökt kyckling Piri Piri. Drog nog i mej typ 7 kycklingvingar och ungefär lika många glas rosé och likör. Det slutade med att jag , Rick och hans päron hade tävling om vem som kunde hoppa högst. Jag vann inte.. men ja va inte heller sämst.

Söndagen, alltså igår, va nog en bland dom bästa dagarna. Ingen stress utan vi bara myste i soffan hela dagen. Snacksade sönder oss och kollade på film. Gosigosigosigos. Förlåt att jag är en liten kärlekstönt igen men så blir de ibland.

Men nu är det slut på kärlekstjafs för nu ska jag fokusera på annat såsom tex: skolan. SNARK! Va fan ska vi ha en tenta för? Jag är så arg över det. Sen har jag varit lite arg på mig själv för att man lagt på sig ett kilo eller tre eller fyra, men hanna blir arg på mej när jag skriver om sånt så nu lägger jag ner det.

Nu ska jag kanske gå till biblan för att skriva ut sammanfattningar. Grattis till mig. Och grattis till alla i biblan. /Janneke

P.s Jag skrev detta inlägg på flygplatsen. Nu när jag väl är hemma har jag bestämt mej för att inte gå till biblan. Heja Heja.  


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0