2011-09-12

sorrysorry och allt det där för att jag inte skrivit. jag vet faktiskt varför jag inte bloggat. en orsak är nog det att jag inte har någon egen internet just nu, utan jag måste alltid surfa på Hans dator. och det kan jag ju inte göra när Han gör det, för att av någon konstig anledning har vi inte samma smak när det gäller internetsidor: han tittar efter bilar, motorer och båtar och jag tittar efter kläder och tjejiga saker. det enda vi båda följer är väl innebandy. ohh vad vore världen utan sport!
nu sitter jag däremot på bibblan och här finns det internet som alla kan använda oavsett om man gillar att ventiler eller smycken. fintfint. kom hit för någon timme sen för att plugga lite. och nu kommer jag säga något överraskande.... vi har en bra bok som kurslitteratur! eller vi har väl (nästan) alltid bra böcker som kurslitteratur, men nu är det en bok som inte bara är nyttig och smart, utan även intressant. på riktigt. okej jag skulle inte ta boken med mig på en solsemester men många grajer är faktiskt roliga att läsa om. men jag vågar nog inte säga det högt för att då kommer klassen tycka att jag är dum i huvudet. och man vill inte bli mobbad. så jag gör inte det. jag skriver det bara här på bloggen. LIVIN' ON THE EDGE.
men även om boken är bra så skulle jag själv kunna förbättra min inställning och insats just nu. jag var ju så pepp för skolan, men nu har jag hamnat i en motivationssvacka.. att skriva vetenskapliga texter är helt enkelt inte lika roligt som att jobba...... MEN att gnälla är ändå tråkigare. och jag vill bli vuxen och ta examen. summa summarum: det finns inte så mycket att göra förutom att tänka positivt och skriva. under c-uppsatsen får man nog köra någonslags belöningssystem: när ni skrivit klart detta får du gå och köpa den där tröjan osv. hehee låter smart vad! gäller att känna sina svagheter så att man kan dra nytta av dom.
nu ska jag skriva någon rad till. hejhejj! /hanna
.
PS. måste bara säga att klart jag visste i fredags att janneke inte skulle erövdra kalmars dansgolv med mig. men jag kunde ju inte avslöja något eftersom rick är bloggens största fan och flitigaste läsare. har faktiskt sett en bild på rick där han har en t-shirt med texten "I <3 korv o mus." jättefin tröja måste jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0