dagens

hej bloggen här kommer en dagens:
.
SVAMP!!
jag och Han har ännu en gång varit och plockat svamp. så himla mysigt att gå i skogen och hitta mat. mysigt och ekonomiskt och ekologiskt. kan knappt bli bättre.
.
tänk, det här var tredje gången jag plockte svamp i år. när jag var liten hatade jag svampar. på riktigt, jag avskydde dom. jag gick till och med och sparkade bort alla svampar som växte utanför vårt hus. ville ju vara säker att dom inte på något sätt hamnade på min tallrik. dessutom tyckte jag att det var töntigt att plocka svamp.
sen gjorde mamma en gång vääärldens godaste köttfärssås. jag åt mkt, det var SÅÅÅÅ gott!
och sen avslöjade hon hennes hemliga ingrediens... SVAMP!
fatta vilken identitetskris.
.
mycket har ändrats sedan dess. nu äter jag svamp och dricker kaffi. ojoj. snart börjar jag kanske gilla kokta ärtor. fast naj, det kommer ske aldrig. där går gränsen.
/hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0