pepp och depp

ibland ogillar jag att vara tjej. Tex igår. Jag var rätt pepp hela dagen för jag lyckades fanimej få praktiken i Jakarta, den som jag ville ha. Men, sen blev jag opepp och arg på mej själv för jag borde researchat om staden INNAN jag sökte praktiken. Jag vill åka dit. Jag vill inte åka dit. Jag vill åka dit. Jag vill inte åka dit.
Jag började iaf googla lite om Jakarta igår och helt seriöst jag läste bara NEGATIVA saker. Alla, verkligen alla avrådde mej till att åka dit. Tydligen är det en skitstad där västerlänningar bor som i stora burar med vakter för att inte bli rånadeoch mördade.. ååh, jag vill ju verkligen till Indonesien men jag vill ju inte offra mitt liv riktigt..nu kanske ni tycker att jag är lite väl över dramatisk men faktum är att jag är rätt bra på att slänga mej in i grejer och allting brukar gå bra för det mesta men alla de saker där jag haft dålig magkänsla inför har aldirg slutat bra. Min plan är följande: söka massa andra praktikplatser och sen avvakta. Jag hoppas få nått annat ballt och häftigt som ger mej lite bättre magkänsla.


Vad allt kommer ner på är att jag egentligen är arg på mej själv för att jag är så klantig. Hade ju bett min förra chef att adressera sitt letter of recommendation till Jakarta Post. Onödigt! Dumma dumma Janneke. Så min peppdag igår pajade på kvällen.. och inte blir de bättre av att min skype med rick inte heller funkade. jag hatar teknik ibland!
sov kasst och bestämde mej precis för att inte låta min dag bli opepp för de vill ja inte. sluta gnälla janneke och bli en gladis, så nu blev jag det!
/Janneke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0