resan

Nu tänkte jag berätta om min mardrömsresan från holland till kalmar: 

allting började med en sorgsen natt dagen innan resan började. Jag kunde inte sluta lipa och fick slå mej själv i huvudet ett par ggr för jag ville inte va så töntig. .de hjälpte inte så mkt för istället fick jag ont i huvudet..somnade och sov oroligt och vill att natten aldrig skulle ta slut. Jag vill inte gå upp klockan 5 för att packa ihop det sista och bege mej mot stationen. Jag ville inte lämna min Rick. Janneke = tönt.

Rick köpte en biljett till mej.. han köpte fel men de va inte hans fel utan mitt eget. Iaf så märkte jag inte att jag köpt fel förrän konduktören ville ge mej böter. Vilken härlig start på morgonen.. som om de inte redan var jobbigt nog.
Slapp böter men var tvungen att köpa ny biljett. Hade cirka 4 minuter på mej. Sprang över stationen i Rotterdam och fick sår i händerna efter mina tunga väskor. Hann köpa en biljett men hann inte checka vart tåget gick ifrån så frågade tanten som sålde biljetten. Hon va snäll och svarade snabbt att tåget gick från perrong 13a. Jag kutade som en stjärt och hann till perrongen.. men tror ni inte att den "snälla" tanten sagt fel. Jo, klart hon hade. Kärring!
Missade alltså mitt anslutningståg och jag började panika lite.. men tja, det fanns ju inte så mkt att göra åt saken så jag fick ju hoppa på nästa tåg. Efter ännu ett byte var jag framme i Arnhem där jag skulle ta taxi till bussen som skulle ta mej till flygplatsen. Arnhems station är ett skämt. Ett STORT skämt. Stationen var megastor och var under ombyggnad. MEN, det var INGEN som visste var alla taxibilar gick ifrån. INGEN. jag grät nästan, fick magsår och hade lust att sätta mej på golvet och ge upp. Jag hade 10 minuter på mej att hitta någon eller något som kunde ta mej till Gelderome var bussen skulle gå. Med gråten i halsen så hoppade jag på en buss och tror ni inte den gick dit jag skulle? :) Hoppade på bussen ocb busschauffören var en ängel som lugnade ner mej och jag slapp även betala. Tack!

Hann med bussen till flyget men de va KNAPPT! Däckade som en gris i bussen och sov av mej min stress. Hade mega övervikt på bagaget så det skulle kostat mej 80 euro om jag inte tagit på mej 3 tröjor, en kavaj, två linnen och en jacka. Proppade mitt handbagae så fullt så handremmen gick sönder. Jag orkade inte ens bli irriterad. Låste in mej på toan. Lampan funkade inte men de va så skönt att sitta i mörkret så jag satt där ett tag. Kom på att jag antagligen skulle skrämma skiten i nästa person som kom in på toan så jag pallrade mej ut. Åt en fruitsalade. Steg på planet. Däckade igen. Missade mitt tåg från växjö till kalmar. Fick vänta en och halvtimma. 
Men vad gör det om hundra år? Orkade inte bli irriterad den här gången heller. Träffade en astrevlig snubbe som jag satt och snackade med en timma.. så de va ändå OK. Däckade på tåget. Kom hem. Däckade och sov 11 timmar. KUL VA? 

/Janneke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0