tönt

janneke sluta tönta dig du är ju fanimej vacker som sjutton! man ska ta hand om sig men man ska också njuta av livet. och det viktigaste av allt: det goda man äter ska man inte förstöra med dåligt samvete. om man ändå äter en bulle så är det ingen mening att må dåligt över det. vad hjälper det? dåligt samvete bränner väl inte en enda kalori? det ändrar väl ingenting, man har ju ändå ätit bullen. så man bara förstör njutning.
.
därför: när man unnar sig något gott ska man njuta av med alla möjliga sinnen. det är ju därför man äter det. för att det är gott och för att man ska må bra av det. punktsluthejdå nu ska jag baka pizza.
puss /hanna
.
ps. min kloka svärmor sa en gång väldig bra graj. varje gång hon tittar på bilder på sig själv när hon var ung tänker hon att oj vad söt och vacker jag var. men vad synd att jag inte förstod det då. på samma sätt kommer vi om tio år titta på bilder på oss själva och tänka oj vad ung och fräsch jag såg ut när jag var 25. varför ska man tänka det först då? lika bra att försöka gilla sig själv redan nu. okej NU var det punktslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0