min knark som jag njuter av varje morgon

jag är inte den personen man vill väcka om det inte är dags. anser jag att jag borde sova vidare blir jag väldigt grinig när någon väcker mig... ibland även om det är Han som pussar på mig. men jag skulle ändå inte säga att jag inte är en morgonmänniska för det är jag nog lite. för är det något jag älskar så är det frukost. på riktigt, jag skulle kunna äta frukost till frukost, lunch, mellanmål och middag. jag älskar smoothies, mackor, omelett, yogurt, mysli, frukt, bär och juice. och jag toppar det gärna med en kopp kaffi eller varm choklad, och vid extra festliga tillfällen avslutar jag mer än villigt med pannkakor, våfflor eller croissanter (observera plural på alla). jag är en frukostnörd: idag när vi var och storhandlade köpte jag en ny mysli och det hände flera gånger under kvällens innebandyträning att jag tänkte på den och undrade hur den smakar. och hela tiden försökte jag kommer på ursäkter för att äta frukost till middag. som tur har min frukostmissbruk inte gått till överstyr (än så länge) och jag lagade varm mat när jag kom hem. det tackar kroppen och muskler för.
.
med tanke på allt detta så förstår ni kanske hur mycket jag njöt i helgen. hela helgen var på ett sätt en stor, lång frukost. även i vanlig fall brukar all sund och förnuft lämna min hjärna när det blir helg, och då går jag all in för frukosten. då ska det bakas och stekas och mixas och fixas, men i helgen som gick behövde jag inte göra det! jag bara log till de söta servitörerna och åt och njöt. och betalade såklart. men det var det värd för ohhh vilka frukostar jag ätit!!
.
bästa chailatten på café norden. egentligen inte på frukosten med går ändå under samma kategori.
hotellets underbara ekologiska frukost, fast tyvärr fick inte allt plats på bordet samtidigt. men jag älskade allt, förutom kött som jag inte smakade på. och jag drack till och med ett glas bubbel!! extrafestligt. och hur fint är det inte att man har sin egen kaffikanna vid sitt bord? bara det är lyx.
café europas frukost, också väldigt god. och servitören var väldig söt.
.
det känns bra att jag delat detta med er.
nu förstår ni säkert bättre varför jag är som jag är.
ohhh... jag längtar redan till imorgonbitti när jag ska smaka den nya myslin.
/hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0