mitt gossip girl-liv

jag misstänker att resan till trollhättan ställde till med oreda i min inre kalender eftersom gårdagen kändes verkligen som en måndag. i skolan tänkte jag att ja, nu börjar en ny arbetsvecka, och efter skoldagen hade jag svårt att släppa tankarna. men sen kom kvällen och rysk balett och helt plötsligt blev det helg. för ja, jag var och såg balett igår. och ja, jag hade en långklänning på mig. och ja, det var vackert, baletten alltså. fast det var ju inget fel på min klänning heller, men just igår kväll var det faktiskt inte huvudsaken.
.
fina ballerinor. det var min första balett och jag gillade svansjön. framför allt scenenerna med svanarna var otroligt vackra.
.

jag vill också kunna göra så.
.
i pausen tog vi ett glas vin och diskuterade det vi sett. vi var väldigt sofistikierade. här lyssnar jag och mathilda på johannas synpunkter.
.
sedan fortsatte showen. det kom en paus till som orsakade stor förvirring i publiken. ingen väntade på att det skulle vara två pauser. och kvinnan och barnet med blommorna gick till och med fram på scenen. heheee roligt.
.
kvällens stjärna. hon var verkligen bäst. det var nog därför hon fick dansa huvudrollen.
.
det var vacker och tack vare charlott som vet allt om balett (i alla fall om man jämför med mig) blev det extra givande att se föreställningen. och det kan vara så att det blir mer dans idag! men det kommer aldrig vara lika fint, graciöst och vackert. men faktiskt så kommer jag kanske ha finare kläder på mig än vissa av ballerinor. för förutom svanarnas klänningar var kläderna faktiskt en besvikelse. men svanarna var fina dem. tur att det mesta kretsade kring dem.
/hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0