Fortsättning

Nu forsätter min årsresumé.

Augusti

Sista dagen på praktiken och de är så pass nöjda att de vill ha mej kvar under hösten. Rörd och glad än en gång. Firar med Mikaela som kommit till Holland. Även Katja är fortfarande i Holland så vi gör Amsterdam som vi gjorde förr: Malibu med is fyllan kom utan malibu. 



  • Har praktik på Sanoma Media. Tittar på barn medan de spelar tv och dataspel och intervjuar dem sedan om vad de tyckte om de.

Gör om Ricks pojkrum till ett mansrum. Målar om och hänger upp nya saker på väggen. Vi sliter hårt och tjafsar men resultatet blev bra och fint. 



Jag fyller 23 år och det kan har varit mysigaste födelsedagen ever. Blir väckt med frukost på sängen och massa pussar. Rick har dessutom blåst upp typ 20 ballonger klockan halv sex på morgonen. Rick drar till jobbet och jag unnar mej ett frisörbesök och pancakes. Tittar på Teen Mom halva dagen och trivs. På kvällen kommer Rick hem med tårta som det står grattis på födelsedagen på svenska och sedan dyker de upp folk och festen drar igång. Härlig överraskning.



Dagen efter åker jag och Rick till ett slott för att njuta av vår sista helg ihop. Mysig och romantiskt med promenader och middagar. Vi belv anfallna av en fladdermus på natten men förutom det var det en väldigt härlig helg. 



  • Jag flyttar hem till Sverige och om någon berättat för mig hur svårt det skulle va att lämna Holland och Rick så hade jag inte åkt.
  • Jag hittar ett ciggpaket gömt i en vas i mitt rum. Det har antagligen legat där ett x antal år.
  • Flyttar tillbaka till korren. Pirrig och nervös! Kul att träffa alla igen men saknar Rick väldigt mkt. Börjar skolan igen och det känns tungt. Noll motivation.
September

Lina och Malin på besök i Kalmar. Fikar på Öland och festar sönder oss. Jag börjar må bättre och känner att de är skönt med lite rutiner igen. 

  • Överraskar Rick och dyker upp hemma hos honom en vecka för tidigt. Firar hans födelsedag och myser ihjäl oss. Fick lifta över gränsen från Tyskland men blev varken våldtagen eller rånad.
  • Äter indonesiskt hos mormor och morfar.
  • Åker hem från Rick. Största mardrömsresan; missar tåg, hittar ej buss, övervikt på bagade, svettig som en gris, trött och ledsen.
  • Får praktikplats på The Jakarta Post. Glad och pirrig.
  • Kommer igång med träning och det känns gött!
Oktober

  • Får praktikplats på the Daily News New York. Cepeglad och lycklig och skrytig och allt.
  • Tillbringar en helg i Göteborg hos Hanna, Sophie, Mikaela och Katja. Träffar också Josefin. Kul och härlig helg med utgång, god mat och tjejsnack.

Rick kommer till Sverige och jag är pirrig och nervös. Så himla kul att ses och man bli nykär varje gång man inte setts på ett tag. Vi badar badtunna med vänner och har det bra.







  • Åker med Rick tillbaka till Holland och har semester en vecka där. Min cykel blir stulen.

Åker hem och överraskar mina päron. Härligt att vara hemma. Tapas och vinkväll med tjejerna hemma. 



November

  • Börjar gilla att gå upp tidigt. Pluggar en del med Hanna och jag gillar de.
  • Har en helvetestenta. Visar sig senare att jag får VG på den..

Åker till Holland igen och lika pirrig som vanligt :) Klär ut mig till Sinterklaas på en spansk fest. Dansar halva natten och har riktigt kul. 



Har en familjehelg i Växjö. Åker skridskor, bakar och har det allmänt nice. 





December

  • Betalar första delen till visumet men panikar över att de går så trögt.
  • Julbord och julstämning. Jag tränar mkt och gillar läget på livet. Hänger mkt med Hanna.
  • Lillasyster på besök i Kalmar.

Föräldrar betalar hem mig och de uppskattas. Bakar och stökar hemma och längtar till jul. 




Rick kommer till Sverige och vi kör en helg i Göteborg med Liseberg, utgång, universeum osv. Har en bra helg tillsamamns med tjejerna i Gbg. Åker hem till Nässjö och firar jul och nyår och har det allmänt gött. Har haft en otroligt bra jul och träffat massa folk som jag inte sett på väldigt länge. Nästan inlägg blir de bildbomb från de 2,5 veckorna jag inte bloggar ordentligt. /Janneke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0