inte konstigt att jag fick boken "när börjar det riktiga livet" som julklapp. av mig själv.


.
.
mitt sinne är en riktig hoppetossa. den kan aldrig stanna still utan jag längtar ständigt till framtiden, till saker jag ska snart göra, ställen jag snart ska besöka och jobben jag snart ska skaffa mig. jag tänker ofta på alla framtida lägenheter jag ska bo i och alla middagar jag ska äta med mina kompisar när jag är vuxen och har mer pengar, alternativt alla kvällar jag en gång till ska spendera i en svettig innebandyhall. jag är en drömmare, och mina tankar springer ofta väldigt snabbt och väldigt långt bort. och det är ju inte rättvist, eftersom nuet förtjänar all min fokus. det är ju det bästa jag har.
.

och även idag har mina tankar flygit iväg. men den här gången har de inte spurtat mot framtiden utan vandrat tillbaka i tiden. snart har det nämligen gått ett år sedan jag flyttade till holland! och det var igår jag upptäckte'.
min gamla, finska blogg som jag uppdaterade när jag var i holland. och så glad som jag blivit när jag läst i den! vilket land! vilken tid! jag blir så nostalgisk. det är tur att jag även bloggat om de tråkiga sakerna: om rastlösa dagar, om meningslösa skoluppgifter och om klasskamrater som inte kan engelska. annars hade jag nog varit ännu mer nostalgisk.

.
.
jaja... det finns väl inget annat att göra än att erövra hela världen?
/hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0