irriterande glad och pigg

god, härlig måndag morgon!
.
det känns så bra idag. allt känns bra; livet, mannen, den rena och fräscha lägenheten, skolan, hela den kommande veckan. varför då? ja anledning nummer ett är att jag klarade båda förra veckans utmaningar. först och främst använde jag inte en enda krona (förutom bensinen till oskarshamn men den har jag faktiskt inte betalat än). min ekonomi tackar! det roliga är att det här kommer att resultera i att jag säkert använder dubbelt så mycket pengar den här veckan... men jag klarade utmaningen ändå!
.
den andra utmaningen jag klarade var detox. jag körde ett slags detox förra veckan, så kaffi, socker, alkohol, fisk, ägg, vete och alla mjölkprodukter var förbjudna. och det resulterade i att jag jämt och ständigt var sugen på alla dessa och mycket mer. snark. det "förbjudna" är alltid så lockande.. i övrigt skiljde sig kosten inte så mycket från min vanliga, det var ju mycket grönsaker och nötter. men det gjorde mig väldigt förbannat att jag inte fick äta precis vad jag ville. i onsdags var jag rasande över att någon annan bestämmer över min kost fast det är ju jag själv som bestämt att köra enligt dessa råd. skitsofrent? ja tack. hursomhelst lärde jag mig att maten är mycket mer än bara det man äter.
jag märkte ingen jättestor skillnad under/efter detoxen i hur jag mår. tror man borde ha kört lite mer raw-food för att märka större skillnad. men jag kände alltså ingen nästan religiös upplevelse av harmoni och energi. fast jag är ju pigg och välmående i vanligt fall med. men jaja, nu är min kropp lite renare kanske?? usch vad smutsig det där lät.. nu har jag i alla fall provat på det.
.
och eftersom båda utmaningar nu är över så är jag så himla pepp. jag känner mig så himla fri!!! lälälläläää jag ska göra som jag vill! (säger jag till... mig själv?) nu är det slut på det tråkiga livet: nu tackar inte längre naj till bio, fika, bowling och massa andra påhitt. utan nu ska jag leva och njuta. dessutom händer massa andra roliga saker den här veckan. JA, det är sant, det finns ytterligare skäl för min glädje och levnadspepp. men mer om dem sen!
puss på alla och hela världen /hanna
till och med solen är framme och hälsar! NAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0