konkurs? ja tack, _nu_

det är tur att jag har så mycket tålamod.
jag är absolut inte en sådan person som måste få allt färdig här och nu, på en gång. har jag fått för mig att till exempel köpa någonting kan jag lätt vänta ett par veckor eller fyra om det behövs. det gör ingen skillnad. jag är en eftertänksam person, så ett par veckor till är bara positivt.
.
ELLER NOT.
.
idag skulle jag äntligen köpa en dator. jag gick till mac store här i kalmar och blev så glad när de sa ett pris till mig! konkurs här kommer jag, tänkte jag och började planera hur jag skulle nörda hela eftermiddagen.
gick till kassan och TÖÖÖT priset var fel. snark.. okej då beställer jag den på nätet, tänkte jag, det tar ju bara ett par dagar extra.
sen klickade jag in allt på apples hemsida, fyllde i min adress och blev alltmer gladare, pirrigare och peppad. om fem dagar får jag en ny dator, jag får en mac!! tänkte jag. leendet på mitt ansikte växte och blev bredare och bredare tills.....
det var dags att betala och jag insåg att pengarna ligger på mitt finska konto som jag inte har visa kort till.
så nu måste jag vänta tills pengarna har flyttats från mitt finska konto till mitt svenska konto. vanligtvis brukar detta ta 3-5 dagar. sen kan jag köpa en ny dator.
jag vet, det är riktigt dålig stil att klaga över hur jobbigt det är när pengarna överförs från ett konto till en annan. och jag vet att några dagar gör ingen större skillnad, jag har ju sparat till det här sedan sommaren. har jag pallat vänta i så många månader pallar jag väl vänta två veckor till.
.
men jag är en barnslig människa så jag ser ut såhär just nu:
.
.
/hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0