mitt känsloliv är en berg- och dalbana

när det gäller mitt känsloliv så har årets trender hittils varit de samma som tidigare åren: upp och ner, svart och vitt, och allt där emellan. jag börjar faktiskt skratta lite om jag jämför hur jag kände en vecka sen och hur jag känner nu.. och för er(=män) som undrar hur detta är möjligt kan jag berätta att förklaringen ligger i alla resor: finland-kalmar och kalmar-gotland-kalmar.
.
ARBETE
en vecka sen: ångestångestångest vad vill jag egentligen, hur ska det bli, och finns det någonting överhuvudtaget??? en dag vill jag vara någon slags chef, jag vill ha ansvar, jag vill göra karriär, hur ska jag lyckas med allting? iiiiiIIIIIIKKKK!!!
nu: jag är så pepp! vill börja på en gång! och satan i gatan vad hårt jag ska jobba. det kommer att bli bra!!
.
KÄRLEK
en vecka sen: ohh vad jobbigt det är att vara kär i en gotländsk kille.
nu: jag älskar kärleken!!
.
INNEBANDY
en vecka sen: jag har gjort mitt. jag känner mig faktiskt färdig. det är dags att satsa på karriären.
nu: jag vill spela!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
.
så alla ni hundratusenmiljoner människor som någonsin varit kära i mig men som jag inte varit kär i: njut av den lättnadskänslan som nu fyller era hjärtan. det kan inte vara lätt att dela sitt liv med mig. eller ge mig råd. fast å andra sidan: så har man alltid rätt, oavsett vad man säger. det är bara en tidsfråga.
/hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0