snark

nu ska jag vara gnällig.

jag och Han har haft en riiiiktig drömlägenhet på gång i visby. eller på gång och på gång, vi trodde faktiskt att vi redan fått den. vi mejlade med hyresvärden och de skulle skicka konktraktet till oss och allt det där, och allt kändes jättebra. det kändes att vi hittat en grymt vacker och fin och lite dyr lösning på vårt bostadsproblem eftersom vi skulle ju åka på att betala dubbelhyra i ganska många månader. jag flyttar ju till gotland när min praktik börjar, dvs. i slutet av mars, och Han flyttar när Han är klar med skolan, dvs. i juni. men det är inte lätt att hitta året-runt-boende på gotland, speciellt på våren, och den här lägenheten var så fin, och läget var perfekt, så vi tyckte att det var värd några månaders dubbelhyra. livet är ändå bara en stor konkurs. jag började genast drömma om att vakna i den här vackra, härliga lägenheten, och hur jag varje morgon skulle dansa på takvåningens träplankar och livet skulle vara precis som i filmerna där karaktärerna alltid har värsta drömboendet.
men imorse fick vi reda på att vi inte alls fått lägenheten! utan att de snart ska ha en visning för alla intresserade. och de har bokat sex timmar för den här visningen! så gissa hur många intresserade de lär vara!?! och alla dom lär ha hundramiljoner kronor på sitt konto och tusen fasta jobb (men ändå vill de bo i en hyresrätt). snarksnarkSNARK.

och nu ska jag sluta vara gnällig.

för vi kan inte göra något annat än vara precis så charmiga som vi kan vara, och övertyga hyresvärden om att vi och lägenhet hör ihop. att vi matchar, vi är meant to be, a lovestory, allt det där. och jag hoppas verkligen att både vi och hyresvärden känner så när vi träffas på visningen.
och snälla lägenhetsgudarna, fixa det här åt oss, snälla?
/hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0