tillbaka från drömmen till verkligheten

Sådär, då var det tillbaka till verkligheten efter tre underbara veckor. Min man kom ju till mig och vi tillbringa dag som natt ihop i nästan 2,5 vecka! Helt underbart, härligt och mysigt men nu är den biten över. Jag dropade av Rick och hans bagage på Landvetter igår och fick vinka av kärleken i mitt liv. Jag är inte bitter, det är jag absolut inte, men hade det inte vart så mkt lättare om vi hade bott i samma land?

Men, nu ska jag inte sitta här och må dåligt över att han åkt utan istället ska jag berätta för er vad jag gjort genom året 2011, ett år som nog kan beskrivas som det bästa hitills.

Januari

Allt började med att jag firade nyårsafton hos Rick. Jag flög dit den 31 december och hann därmed inte riktigt få nyårskänslor men de va roligt ändå. Vi satte klackarna i taket fram till fem på morgonen och ja va helt förstörd dagen efter. Efter ett par dagar bestämde sig Rick för att han nog också var kär i mig och därmed blev vi ett par den sjätte januari 2011. 



Jag åkte tillbaka till Sverige igen för att i princip packa om väskan igen för nu skulle jag flytta till Zwolle för att plugga där ett halvår. Innan flytten till Zwolle hann jag festa bort mitt bankomat kort i Malmö och vara hos Rick i tio dagar och njuta av att fått CSN för 5 månader på en gång. Jag tyckte jag var rik och köpte massa onödiga saker. 

Februari

Flytten till Zwolle gick smärtfritt och när jag anlände till mitt nya hus kände jag mig rätt nöjd. Jag hade ju liksom ett stort hus för mig själv och det enda jag behövde göra var att ta han om min hyresvärds katter. Rick sov hos mig den första natten och det uppskattades till tusen för vet ni, det var första gången någonsin som jag bodde helt ensam, utan andra människor i huset. Sov förfärligt dåligt o blev rädd för minsta ljud.






Jag träffade Hanna och Karin i Zwolles centrum och vi var pirriga inför skolans start. Men, vi hade inte behövt vara så pirriga för skolan i Zwolle var ett skämt.. och jag tog det som ett skämt också. Återkommer om det senare. 

Jag åkte till Österrike med familjen och det kan ha varit bland de bästa veckor på året. Vi åkte skidor (såklart) åt massa god mat och drack litervis med varm chockladmjölk. Min familj åkte hem 2 dagar innan mig så jag va kvar i Innsbruck två nätter och turistade lite. Jag festade med Aussies och hälsade på prinsessan i hennes gamla lya. Det var härligt att resa själv MEN jag hade gärna delat Innsbruck med någon för fy satan vad fint det var. Innsbruck är en stad som ligger mellan två berg, djupt ner i en dal liksom. Helt underbart vackert!





Pendlade massor mellan Delft och Zwolle för övrigt och njöt av livet med extra mkt ledighet. Hängde mkt i stan med Hanna, Karin och vinglasen. 

Mars

Nina kommer till Holland :) Sover på The Flying Pig Hostel i Amsterdam o går på Anne Franks museét. Äter massa holländksa gottigheter och shoppar. Dagen efter åker vi till Zwolle och festar fram tills att Ninas taxi ringer på dörren för att hämta henne och ta henne tillbaka till Sverige. Galet kul utekväll. 



I Österrike ramlade jag ganska illa på min svanskota och bestämde mig i Mars för att gå till läkare. Att ligga med en halvnaken rumpa i vädret hos okända är inte nice. Inte heller var det nice att min svanskota var sne och att det i princip inte går att göra något åt det. "Köp en gummiring att sitta på".

Jag och Rick ger oss ut i naturen i Delft och cyklar runt. Äter pancakes och sitter dessutom i t-shirt för att det är så varmt i mars!



April

Jag och Karin får för oss att cykla till Kampen i motvind. De var långt och jobbigt men lätt värt efteråt. Vi åt lite glass o gick på stan för att sen cykla tillbaka de 17 km som det var. 

Jag bråkar med Rick för första gången.

Fick min praktikplats på en radiostation i Hilversum. Känner mig glad och lycklig över att kunna vara kvar i Nederländerna över sommaren. Frågan är dock vart jag ska bo? 

Rick gör iordning en garderobshylla åt mig i sin garderob. 

Den 24 april 2011 badade jag i havet för första gången. Det var då alltså varmt och fint väder.



Det firades även Koningedag i Amsterdam. Jag hade problem med att hitta Hanna och Karin i stan men när vi väl hittade så var det jag, Karin, Hanna o vinglasen återigen.  



Maj

Intoducerar Primark för mig själv. Shop until you drop. 

Elin, Jessica, Lina och Malin kommer på besök. Fixat lägenhet i Amsterdam så det var precis där vi höll hus. Festades varje dag och gissa om de va kul? Svar ja! Otroligt kul helg med tjejerna. 








Kör en Janneke dag med snacks, ansiktsmask och Gossip Girl en hel dag. 

Firar Karins födelsedag på ett SPA där alla är nakna. Både män som kvinnor. Yäh



Rick föräldrar ger oss 500 euro att spendera på semester. Jag blir rörd och glad för semester är ju alltid gött! Vi börjar titta på resor till Sicilien eller Portugal. 

Får en fotobok av Hanna som gör mig rörd den med. Bästa Hanna som alltid fixar och donar. 

25 maj 2011 var jag nog lyckligast ever för det var den dagen jag flytta från Vincent, min hyresvärd. Han hade tydligen gjort ett medvetet val genom att inte ligga med mig. Det va så han sa iaf. Han var dum i huvudet och den skräcken, ångesten, äckelpäckelheten och stressen han gett mig var som bortblåst den stunden jag gav tillbaka nyckeln till huset. Hej då din äckliga diarrébajsklick hade jag velat säga. Istället sa jag ingenting utan jag var trevlig och tackade för allt. 

Jag och Rick flyttar ihop och storhandlar för första gången. 

Juni

Jag och Rick bokar Portugal. Vi ska vara där i tio dagar och det känns helt underbart. 

8 juni drar vi till Sverige för att fira lillebrors student. Härliga dagar tillsamamns med familjen, Rick och Femke. Vi rider häst också. 



Efter ett par dagar hemma drar vi tillbaka till Holland för att sova en natt och sedan bege oss mot nästa flygplats. Vi ska nämligen till Portugal.



Mina föräldrar träffar Rick föräldrar för första gången. De slår inte ihjäl varandra så jag antar att vi fått deras blessing muhaha vad töntig jag är.

Jens och Rickard på besök i Holland. Vi åker till Walibi nöjespark och åker sönder oss. 

Jag börjar min praktikplats och tkr det är skitroligt. Får göra massa häftiga saker och vara med i studion. Arbetet är tufft och de räknar med att jag kan massa. Jag gillar utmaningen. 



Juli

Anna kommer till Holland för att gå på SENSATION WHITE med oss. Vi dansar i nio timmar i sträck och kommer hem halv tio på morgonen. Rick är helt förstörd efter att ha varit uppe i 1,5 dygn. 







Mkt praktik hela månaden och ja gillar de. Festar en del i Delft på helgerna och det är kul det med. Har rutiner för första gången 2011. 

Provar på Flowboarden för första gången (typ som att surfa). Mkt kul men ramlar och sträcker nacken. Smärta!



Får en räkning på 2800 efter att ha varit hos läkaren i Holland. 

Katja hälsar på i Delft. Vi går på Harry Potter och dricker lite öl men Katja blir sjuk så det blir en tidig hemgång, vilket också kan vara skönt ibland. 

Okej det var en liten/stor resume om lite mer än halva året. Den andra delen kommer senare för nu ska jag antingen jogga eller skriva CV. /Janneke



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0