en film om mig och det glada livet

hade mitt liv varit en film så den gångna helgen definitivt varit med i den. först och främst för att jag efter jobbet igår hämtade kinamat. och det, om någonting är precis som i filmerna: huvudkaraktären, som är en ung kvinna som jobbar med media, hämtar kinamat för att sedan titta på en romantisk komedi (bridesmaids) hemma i sin stora, men mysiga new york lägenhet. okej nu var jag hemma hos mina föräldrar, men kinamat var sjukt gott och filmen var rolig, och hallåå filmen om mitt liv vore ju baserad på verkliga händelser. alltså är det tillåtet med små justeringar om storyn så kräver...

och tidigare i filmen hade tittaren fått se hur jag firat nyår i en cool, glittrig klänning med världens roligaste vänner. och publiken hade blivit smittade av den glada stämningen och de hade skrattat med mig och blivit lyckliga över att titta på min lycka. och de hade börjat nicka med när de hade sett hur jag stutsade upp och ner på spelningen jag var och såg. och det hade fått känslan att shit, livet är verkligen härligt. och att finland och sverige, i synnerhet gotland, ligger för långt ifrån varandra.

och precis innan man hade gått över till gårdagens arbetsdag och det där med kinamat så hade tittaren fått se hur jag på vägen hem i spårvagnen diskuterade med ungdomar om ungdomsgårdar och andra samlingsplatser i helsingfors. när jag kröp under tecket vid två tiden undrade jag faktiskt varför jag inte satsade på karriär som socionom.

det enda som dessa filmscener saknade var nyårskyssen.
... men jag tar hellre tusen kyssar i vardagen än en vid årskiftet.
men summasummarum: jag hade en bra helg.
/hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0