vad jag sysslat med den här veckan...

idag har jag använt pengar.
och det vore väl inget konstigt men just nu pågår det "inte-använda-pengar-alls"-vecka i mitt liv. ja, det är sant. eftersom jag under de senaste veckorna investerat i massa viktiga saker, såsom en dator, bestämde jag mig för att anta en utmaning. som jag själv kommit på. smart vad? och det var att jag skulle leva en vecka utan att använda en enda krona. (bortsett från mathandeln. och jag använder ju el, internet, telefon osvosv. men ni fattar. inget annat.)
.
och det har gått bra, jag har skippat bio, massa fik och tuggummi. och varit sjukt tråkig. men bra har det gått alltså. och redan när jag bestämde mig för att göra detta gav jag mig själv ett undantag, och det gällde idag. jag skulle få ta bilen och åka till oskarshamn och rösta. för att medborgliga rättigheter/skyligheter går faktiskt före egna utmaningar.
.
tadaaa! finlands sak är min.
.
nu väntar dom sista och tuffaste dagarna av min utmaning.. och imorgon måste jag kanske övertala Honom att köpa mig en biljett till innebandy. ojoj. räknas det som fusk? fast vem frågar jag? det är ju jag själv som kommit på det här! så det är jag som bestämmer. och därmed säger jag att det inte är fusk i fall han helt frivilligt vill köpa mig en biljett till en innebandymatch. punkt.
/hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0